zaterdag 10 oktober 2015

post uit Brazilië

Dag juffen en vriendjes,

Hoe gaat het met jullie ? 
Gisteren ben ik wat extra lang mogen opblijven want een vriendje van mijn klas vierde haar 5 de verjaardag. Op een feestje worden niet alleen de kindjes uitgenodigd maar ook steeds hun ouders, broers en zussen en zelfs oma's en opa's zijn welkom. 
Gisteren was het feestje na school van 18u 's avonds tot 22u. Dit is hier heel normaal, al moeten we de volgende dag opnieuw om 7u30 naar school.
De meisjes gaan vaak eerst naar het schoonheidssalon. Ik laat er altijd mijn nageltjes lakken.

Meestal is het feest in een feestzaal, maar gisteren was het bij mijn vriendinnetje thuis. Verjaardagsfeestjes hebben hier steeds een thema. Gisteren was het "Frozen". Mijn laatste feestje was van "Assepoester". Er zijn altijd speeltuigen aanwezig zoals een trampoline of springkasteel en verschillende kinderanimators die allerlei spelletjes organiseren alsook echte prinsessen of superhelden. Af en toe mogen de kindjes eens rondrijden met een limousine , dit is een heel lange wagen met daarin veel snoep, muziek en lichtjes ! Gisteren was er ook een machine die nep sneeuw maakte. Wij vonden dit ongelofelijk want behalve mezelf had nog geen enkel kindje van mijn klas ooit sneeuw gezien. Ondertussen gaat men rond met frietjes, hamburgers, hot dogs, vlees, popcorn,... .

Centraal in de zaal staat de feesttafel met de taart en nog allerlei zoete hapjes. Niemand mag eraan komen. Iedereen moet blijven tot het einde van het feest en dat is als we allemaal samen rond de tafel zingen voor de jarige. Als men erna rondgaat met de stukjes taart, dan is dit ook een teken dat we naar huis moeten.


Jullie vroegen of het bij ons nacht is als het bij jullie dag is. Wel als ik mijn oma in België wil bellen, kan ik dat niet na school doen, want dan slaapt zij al. In België is het dus later dan in Brazilië.

Ik stuur jullie nog een paar foto's door van enkele verjaardagsfeestjes.
Groetjes en tot binnenkort !

Marie-Line

Klikken voor opties
Klikken voor opties
Klikken voor opties


Geen opmerkingen:

Een reactie posten